Mert Ayaz
  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim

Mert Ayaz

Okur & Yazar

  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim
Business

Dünya Değişirken Liderler de Değişmeli – mi?

tarafından mert Ağustos 1, 2022
Ağustos 1, 2022 65 görüntüleme
Dünya Değişirken Liderler de Değişmeli – mi?

*Şimdi ne tür liderlere ihtiyacımız var?

HBR Temmuz – Ağustos 2022 sayısında denk geldim bu başlığa. Farklı çağların farklı yaklaşımlar gerektirdiği üzerine kapsamlı bir araştırmanın sonuçları incelenmiş. İlgimi çeken noktalardan birisi makale şu soruya ayrıca cevap arıyor: Olağanüstü iş liderlerinin tanımlayıcı özellikleri nelerdir?

Bu soruya cevap vermek için, 20. yüzyılın olağanüstü 1000 Amerikan iş liderinin bir listesini çıkarttıktan sonra her birini derinlemesine incelenmiş. Araştırma ekibinin şaşırdığı bulguların başında; “Büyük liderler, belirli bir anın yarattığı fırsatları tanıma ve bunlara uyum sağlama yetenekleri ile daha az ve daha çok tanımlandılar.Bir dönemi tanımlayan ve onu ele geçiren ruhu, ruh halini, fikirleri ve inançları hissedebilirlerdi.”

Etkili liderlik, başka bir deyişle, büyük ölçüde bağlama özgüdür: Bir çağda başarılı olan aynı kişi, başka bir çağda sonsuz bir şekilde başarısız olabilir. Çağın ruhunu anlayabilme ve faktörlerdeki değişimleri tanımlayabilen bireylerin araştırma ekibinin “bağlamsal zeka” olarak tanımladığı kavrama sahip olduğu ifade edilmiş.

Daha iyi anlamak için örneklemekte fayda var. Apple’daki en son liderlik geçişi, bağlamsal zekanın nasıl önemli olduğunu göstermektedir. 2000 ‘li yıllarda Steve Jobs, iPod ve iPhone da dahil olmak üzere bir dizi çığır açan yeniliği bir araya getirerek şirketin gelişmesine yardımcı oldu. Jobs’un vefatından bu yana, 2011 ‘de Tim Cook, Apple’ı artan akıllı telefon rekabeti çağında yönetti. Kariyerini Apple’ın tedarik zincirini yöneterek inşa eden bir MBA olan Cook, bu zamanlara mükemmel bir şekilde uyuyor ve yeni ürünler değil, canlı ve kârlı bir iOS ekosistemi yaratan hizmetler üzerinde duruyor. Ürün inovasyonunun artımsal olmasını kabul eden Cook, Apple’ın başarısı için farklı bir faktör oldu. Ve sonuçlar muhteşemdi: Cook gözetiminde Apple’ın piyasa değeri sekiz kat büyüdü.

Bağlamsal zekanın algıladığı altı etkene ilişkin makale içerisinde detaylı açılımlar mevcut ama ben bu detaya girmeden anahtar kelimeleri yazmış olacağım : Küresel Olaylar, Siyasi Yaklaşımlar, İşgücü, Demografi, Sosyal Davranışlar ve Teknoloji.

PEKİ ŞİMDİ NE TÜR LİDERLERE İHTİYACIMIZ VAR?

Yeni zamanın ruhu, kriz yönetimi becerilerine daha fazla vurgu yapılmasını gerektirecektir. Liderler artık her üç veya dört yılda bir belanın gelebileceğini ve dış kriz danışmanları tarafından yönetilebileceğini varsayamazlar (Ukrayna krizi, pandemi, enflasyon, kapıdaki Sırp-Kosova krizi ve belki daha nicesi). Bunun yerine, şirketler sürekli bir karışıklık akışı için hazırlanmalı ve onlarla başa çıkmak için kurum içi becerilerini geliştirmelidir. Sadece tepki vermeyi göze alamazlar; potansiyel zorlukları tahmin etmeli, planlamalı ve organize etmelidirler.

İş liderleri için bir dizi başka yetenek gerekli olacaktır. Bunlardan bazıları;

  • Şirketlerinde amaç ve anlam arayan çalışanları motive etmeyi,
  • sadece hissedarlar yerine tüm paydaşları tatmin etmeyi,
  • Dijital dönüşümü yönlendirmeyi içerir.

Yazılan bu makalenin amacı, tarihsel bir gerçeğin farkındalığını artırmaktır olarak ifade edilmiş.

“İş ortamı her on veya yirmi yılda bir büyük bir değişim geçirir. Her biri yeni iş fırsatları yaratır ve liderlik yaklaşımlarında değişiklikler gerektirir. Şu anda böyle bir değişimin ortasında olduğumuza dair açık işaretler var. Akıllı liderler sonuçları göz önünde bulunduracak ve onlar için hazırlanacaktır.“

Bağlamsal ZekaCookDeğişimHBRkoi danışmanlıkkriz yönetimiLiderlikMert Görkem Ayaz
0 yorum
0
FacebookTwitterLinkedinWhatsappEmail
önceki içerik
Kötü Karar Vermemizin 6 Nedeni
sonraki içerik
Malcolm Baldrige ve Ulusal Kalite Ödülü

İlgini çekebilir

Kötü Karar Vermemizin 6 Nedeni

Şubat 2, 2020

Microsoft Japonya, Hafta’da 4 Gün Çalışma ve Parkinson...

Kasım 4, 2019

İş Sağlığı ve Güvenliği – 101

Ekim 26, 2019

2019 Deloitte İnsan Sermayesi Hakkında Ne Söylüyor?

Eylül 11, 2019

Kariyer Kelimesi Nereden Geliyor?

Temmuz 30, 2019

Yorum Bırak Vazgeç

Bir sonraki mesajın için dımı, e-postamı ve internet sitemi tarayıcına kaydet.

Mert Görkem Ayaz

Mert Görkem Ayaz

Okur & Yazar

"Çalışmak demek, boşuna yorulmak, terlemek değildir. " der Atamız.
Çalışmak, ama akıllıca, bir amaç uğruna ve bir örüntü içinde.

Uzak Kalmayalım

Twitter Instagram Soundcloud

Denize Doğru

TAKİPTE KAL

Yeni içeriklerden haberdar olmak istersen takipte kalabilir, dilediğinde bir e-posta ile ayrılabilirsin.

Instagram Köşesi

No images found!
Try some other hashtag or username

Son Gönderiler

  • Malcolm Baldrige ve Ulusal Kalite Ödülü

    Ağustos 8, 2022
  • Dünya Değişirken Liderler de Değişmeli – mi?

    Ağustos 1, 2022
  • Kötü Karar Vermemizin 6 Nedeni

    Şubat 2, 2020
  • Microsoft Japonya, Hafta’da 4 Gün Çalışma ve Parkinson Kanunu

    Kasım 4, 2019
  • İş Sağlığı ve Güvenliği – 101

    Ekim 26, 2019

Kategoriler

  • Business (6)
  • Kalite (1)
  • Kelimeler (1)
  • Pazarlama (3)
  • Politika (2)

Mert Görkem Ayaz

banner
"Çalışmak demek, boşuna yorulmak, terlemek değildir. " der Atamız. Çalışmak, ama akıllıca, bir amaç uğruna ve bir örüntü içinde.

Çok Okunanlar

  • 1

    Spor Pazarlaması

    Mayıs 14, 2014
  • 2

    Ice Bucket Challenge Neden Tuttu?

    Eylül 4, 2014
  • 3

    Gençlik Politikalarına Katılım

    Haziran 1, 2013

ABONELİK

Yeni içeriklerden haberdar olmak istersen takipte kalabilir, dilediğinde bir e-posta ile ayrılabilirsin.

  • Instagram
  • Linkedin
  • Soundcloud

@2019 - Mert Ayaz. Tüm hakları saklıdır. Mert Ayaz


Üste Dön
Mert Ayaz
  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim
@2019 - Mert Ayaz. Tüm hakları saklıdır. Mert Ayaz