Mert Ayaz
  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim

Mert Ayaz

Okur & Yazar

  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim
Pazarlama

Spor Pazarlaması

tarafından mert Mayıs 14, 2014
Mayıs 14, 2014 1715 görüntüleme
Spor Pazarlaması

Spor deyince aklına neler geliyor?  Futbol, basketbol, tenis, formula 1… Spordan beslenen spor programlarını düşününce neler var ?

Spor tüm sektörler içinde genel ciro olarak otomotivin de önünde birincisırada bulunmaktadır. Sporcular dışında sadece ABD’de spor endüstrisinde 5.5 milyondan fazla kişi istihdam edilmektedir. Dünyada televizyonlarda en çok izlenen programlar spor programlarıdır.

Değer yaratan iki faaliyet vardır: Yenilik ve pazarlama. Geriye kalan her şey maliyettir.

Peter Drucker

1- Spor nedir ?

Bedeni veya zihni geliştirmek amacıyla kişisel veya toplu olarak gerçekleştirilen, bazı kurallara göre uygulanan hareketlerin tümüdür.

Spor gerek performans, gerek rekreatif, gerekse rehabilitif ve de preventif boyutu ile inan yaşantısının vazgeçilmez bir parçasıdır. Özetle spor vücut sağlığı açısından önemli olmakla birlikte dinlendirici, eğlendirici, iyileştirici ve de hastalıklara karşı önleyici özelliklere sahiptir.

2- Spor Endüstrisi nedir?

Spor Endüstrisi; temelde tüketicilere gerek performans (her kategoride yarışma boyutunda), gerek rekreatif (sağlık ve güzellik için spor boyutunda), gerekse rehabilitif (hastalık ve sakatlıkların tedavisi boyutunda) ve de preventif (hastalık ve sakatlıkların önlenmesi) boyutlarıyla olmakla beraber serbest zaman etkinlikleri(traking, yamaç paraşütü, dağcılık v.b) ve bunlarla ilgili ürün, hizmet, araç ve gereç, insan, yer ve düşünceler sunan pazarın ismidir.

3- Pazarlama nedir ?

“Malların ve hizmetlerin bir hedef gruba sunulması eylemi” gibi özet bir tanımı olması ile birlikte yaşamımızın hemen her aşamasına girmiş olan pazarlama, artık mal ve hizmetlerin ötesinde fikirlerin, kişilerin, kurumların, olayların ve mekanların pazarlanmasına kadar genişleyen önemli bir kavram haline gelmiştir

4- Spor Pazarlaması nedir?

“Spor Pazarlaması, spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla üretilen malların ve hizmetlerin spor tüketicilerine sunulması süreçlerini içerir.”

Özet olarak spor ürün ve hizmetinin pazarlanması faaliyetidir.

Spor pazarlaması, pazarlama alanının içinde yeni bir alan olmasına rağmen, spor asırlardır ya pazarlanmakta ya da pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Ancak spor pazarlaması kavramı ilk kez 1978 yılında Advertising Age Magazin tarafından kullanılmıştır. Dergi bu kavramı tüketici faaliyetlerini ve endüstriyel ürünleri ve hizmet pazarlamasında giderek artan bir tanıtım aracı olan sporun kullanılmasını tarif etmek amacıyla kullanmıştır (Argan, 2002: 22).

Bi’ sonraki yazıda “Spor pazarlaması tuzakları” ile ilgili örneklerle karşınızda olacağım. Farklı marketing stratejiler hakkında bir akışımız olacak genel bakışımızda.

* Bu yazı 14/11/2014 tarihinde Pazarlama Türkiye platformunda yazmış olduğum ve 2019’da revize ettiğim makalemdir. Makalenin orjinal haline buradan erişebilirsiniz.

Kaynaklar:

1- http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber&param=97

2- http://www.sportmarketingassociation.com/

3- http://www.marketing-schools.org/types-of-marketing/sports-marketing.html

pazarlamaspor
0 yorum
4
FacebookTwitterLinkedinWhatsappEmail
önceki içerik
Apolitik Olmak Gençliğin Tercihi mi?
sonraki içerik
Ice Bucket Challenge Neden Tuttu?

İlgini çekebilir

Spor Pazarlaması’nda Tuzaklar

Kasım 14, 2014

Ice Bucket Challenge Neden Tuttu?

Eylül 4, 2014

Yorum Bırak Vazgeç

Bir sonraki mesajın için dımı, e-postamı ve internet sitemi tarayıcına kaydet.

Mert Görkem Ayaz

Mert Görkem Ayaz

Okur & Yazar

"Çalışmak demek, boşuna yorulmak, terlemek değildir. " der Atamız.
Çalışmak, ama akıllıca, bir amaç uğruna ve bir örüntü içinde.

Uzak Kalmayalım

Twitter Instagram Soundcloud

Denize Doğru

TAKİPTE KAL

Yeni içeriklerden haberdar olmak istersen takipte kalabilir, dilediğinde bir e-posta ile ayrılabilirsin.

Instagram Köşesi

No images found!
Try some other hashtag or username

Son Gönderiler

  • Malcolm Baldrige ve Ulusal Kalite Ödülü

    Ağustos 8, 2022
  • Dünya Değişirken Liderler de Değişmeli – mi?

    Ağustos 1, 2022
  • Kötü Karar Vermemizin 6 Nedeni

    Şubat 2, 2020
  • Microsoft Japonya, Hafta’da 4 Gün Çalışma ve Parkinson Kanunu

    Kasım 4, 2019
  • İş Sağlığı ve Güvenliği – 101

    Ekim 26, 2019

Kategoriler

  • Business (6)
  • Kalite (1)
  • Kelimeler (1)
  • Pazarlama (3)
  • Politika (2)

Mert Görkem Ayaz

banner
"Çalışmak demek, boşuna yorulmak, terlemek değildir. " der Atamız. Çalışmak, ama akıllıca, bir amaç uğruna ve bir örüntü içinde.

Çok Okunanlar

  • 1

    Spor Pazarlaması

    Mayıs 14, 2014
  • 2

    Ice Bucket Challenge Neden Tuttu?

    Eylül 4, 2014
  • 3

    Gençlik Politikalarına Katılım

    Haziran 1, 2013

ABONELİK

Yeni içeriklerden haberdar olmak istersen takipte kalabilir, dilediğinde bir e-posta ile ayrılabilirsin.

  • Instagram
  • Linkedin
  • Soundcloud

@2019 - Mert Ayaz. Tüm hakları saklıdır. Mert Ayaz


Üste Dön
Mert Ayaz
  • MERT
  • Pazarlama
  • Business
  • Kelimeler
  • Okuduklarım
  • Projeler
  • İletişim
@2019 - Mert Ayaz. Tüm hakları saklıdır. Mert Ayaz